Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sławnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Nabór na wolne stanowisko - asystent rodziny

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sławnie ogłasza nabór na stanowisko asystent rodziny w wymiarze pełnego etatu.

Umowa zostanie zawarta na czas określony od 02.01.2018 r do 31.12.2018 r. z możliwością przedłużenia umowy na czas nieokreślony.


 

Wymagania:

Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U.2017.0.697), a w szczególności posiada:

  1. obywatelstwo polskie,

2. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub

praca socjalna lub

3. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z

dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na

podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

4. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także

udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

5.nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest

zawieszona ani ograniczona,

6.wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu

egzekucyjnego,

7.nie był/a skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne

przestępstwo skarbowe.

 

Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniu oraz samokształceniu.

Wymagania pożądane:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcie rodziny w systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,

  2. obsługa komputera,

  3. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,

  4. umiejętność pracy w zespole,

  5. odporność na stres,

  6. odpowiedzialność,

  7. asertywność,

  8. rzetelność, systematyczność,

  9. komunikatywność i otwartość

 

Do zadań asystenta rodziny należeć będzie w szczególności:

  1. opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i konsultacji z pracownikiem socjalnym,

  2. opracowanie we współpracy z członkiem rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,

  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,

  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin,

  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu pracy zarobkowej,

motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich, umiejętności psychospołecznych,

10.udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach

psychoedukacyjnych,

11.podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych i w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa

dzieci i rodzin,

12.prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

13.prowadzenie dokumentacji dotyczących pracy z rodziną,

14.dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,

15.monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

16.sporządzanie na wniosek sadu opinii o rodzinie i jej członkach,

17.współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

18.współpraca z zespołem interdyscyplinarnym .

Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,

  2. C.V,

  3. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i pożądany staż,

  4. kopie dokumentów potwierdzających tożsamość,

  5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe,

  6. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,

  7. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został mu nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,

 

  1. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sławnie zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r o ochronie danych osobowych /tj.Dz.U. z 2015 r. poz.2135 z póź.zm/.”

Dodatkowe informacje:

Dokumenty należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sławnie ul. Romualda Mielczarskiego 1, 76-100 Sławno, pokój nr 119, do dnia 30.11.2017 r. do godziny 15.00, w zamkniętej kopercie lub pocztą /decyduje data dostarczenia – wpływu przesyłki pocztowej/ z dopiskiem „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”.

Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

MOPS w Sławnie zastrzega sobie prawo rozpatrywania wyłącznie aplikacji zawierających wymagane dokumenty i spełniające wymogi konieczne i pożądane.

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sławnie.

Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można odebrać je osobiście w Dziale Kadr.

 

Kierownik MOPS

mgr Dominika Wróbel

 

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Aniela Szwajkosz 20-11-2017 11:16
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-11-2017
Ostatnia aktualizacja: Aniela Szwajkosz 20-11-2017 11:17